משלוח חינם

עד הבית, בקניה מעל 400 ש״ח

שונאים לנקות? כך תהפכו את ניקיון הבית למשימה אפשרית ואפילו כיפית

שונאים לנקות? כך תהפכו את ניקיון הבית למשימה אפשרית ואפילו כיפית

אם אתם חולי ניקיון מהזן המצוי פחות, סביר להניח שניקיון הבית הוא אחת המשימות היותר חביבות עליכם. מנגד, אם מגב וסמרטוט אינם נחשבים לאמצעי הבילוי האולטימטיביים שלכם, ובהחלט הייתם מעדיפים לדלג על משימת הניקיון היומית / שבועית לו רק הייתם מצוידים ברובוט שיעשה את העבודה במקומכם, קבלו את רשימת העצות הבאה שתהפוך את ניקיון הבית למשימה אפשרית יותר, מאיימת פחות, ואפילו מהנה.

כך תגבירו את מוטיבציית הניקיון שלכם:

אווירה

חיי השגרה מורכבים מרצף מטלות אין סופי, אולם, חשוב לדעת, כי האווירה ברקע עשויה לעשות את כל ההבדל במוטיבציה ובאיכות התוצאות. יצירת אווירה חיובית וממריצה לא חייבת להיות מורכבת, אך היא חייבת להתאים באופן ספציפי ומדויק לנטיות האישיות שלכם.
אם מוזיקה קצבית וסוערת היא בעבורכם גורם מרענן וממריץ, כל שעליכם לעשות לפני תפתחו בניקיון השבועי הוא לדאוג למוזיקת רקע שתסייע לכם לרקוד עם המטאטא ביד במקום לרטון לכל אורך הדרך. מעבר להנאה ולמרץ שתחושו, צלילי המוזיקה המקפיצים ברקע יסיטו את מרכז תשומת ליבכם מעול הניקיון וימקדו אותה במוזיקה, כשהם מפוגגים את תחושות הלוואי השליליות כלחץ, חוסר סבלנות ועייפות, המוכרים מקרוב לשונאי הניקיון היותר גדולים שבינינו.

ואגב, אם מוזיקה קצבית פחות מדברת אל ליבכם, אל תהססו לנגן ברקע כל סוג אחר של צלילים שעושים לכם טוב באופן אישי, גם אם מדובר במוזיקה קלאסית רגועה או בצלילי טבע פסטורלי. אווירת הרקע לה תזדקקו במטרה להנעים על עצמכם את מלאכת הניקיון היא עניין אינדיבידואלי לחלוטין ומטרת העל, ככלות הכל, היא יצירת האווירה שתעורר את המוטיבציה האישית שלכם.

ריח

המודעות להשפעתו הדרמטית של הריח בחלל על תחושותיהם ועל התנהגותם של הנמצאים בו הולכת וגוברת כיום, ואף זוכה לתשומת לב מדעית ממוקדת, כשהיא מוכחת שוב ושוב באמצעות מחקרים מדעיים. בהתחשב בעובדה שחוש הריח הינו החוש היחיד מבין חמשת החושים אשר מקושר לאזור המוחי בו מעובדים גם רגשות וזיכרונות, הוא נמצא כבעל השפעה מכרעת על התנהלותו של האדם, גם אם באופן תת מודע.

אז אם ניקיון איננו מטלה מהחביבות עליכם ואתם מוצאים את עצמכם נאבקים בו בכל שבוע מחדש, כל שעליכם לעשות הוא לוודא מראש שבחלל יופץ ניחוח ממריץ ומניע לפעולה, שגם אהוב עליכם כמובן, ומלאכת הניקיון תהפוך באחת מעול מעיק ומאיים למלאכה אפשרית מכל בחינה.

ניחוח רוזמרין, לדוגמה, הוכח כממריץ, מעורר ומפוגג עייפות נפשית, כך שאם אתם עומדים בפני בית הפוך וחשים את עצמכם מותשים מאי פעם ומשוועים למנוחה לאחר יום עבודה עמוס ומעייף, פיזור איכותי של ניחוח רוזמרין בחלל יעורר אתכם ויסייע לכם להשאיר הרחק מאחור את העייפות, כשאתם נכונים להסתער על מלאכת הניקיון ביתר יעילות.

שמן מנטה הוכח אף הוא כמגביר אנרגיה איכותי וכממריץ פעילות מוחית, מה שיאפשר לכם להתרענן במהירות מעמל היום ולהתמסר למלאכת הניקיון כשאתם ממוקדים ויעילים מאי פעם. שמן קינמון מציע אף הוא תועלת דומה, כך שתוכלו לבחור את אחד הניחוחות החביבים עליכם ביותר מתוך רשימת תמציות השמן הידועות כמגבירות אנרגיה ומרץ.

את הניחוח הנבחר תוכלו להפיץ בחלל הבית באופן חובבני, באמצעות הרתחת מספר טיפות תמצית שמן בסיר מים. לחילופין, תוכלו לפרגן לעצמכם מפיץ ריח ביתי מקצועי שישמש אתכם נאמנה לאורך שנים ארוכות כסייע האולטימטיבי במלאכת הניקיון, והרבה מעבר לכך. מפיצי ריח מקצועיים מפיצים את הניחוח בחלל באופן מבוקר ובהתאמה לנתוני המרחב ויאפשרו לכם להפיץ בחלל הבית את הניחוח המועדף עליכם במהלך ניקיון הבית ובכל זמן אחר, כשהם הופכים את הבית למזמין וחמים מאי פעם.

תכנון נכון

אם הניקיון השבועי מהלך עליכם אימים, יתכן בהחלט שאתם מחבבים את מלאכת הניקיון מעצם טבעכם, אך מתקשים להתמודד עם עומס המטלות המרוכז הנדרש לביצוע במסגרת הזמן המוגבל העומד לרשותכם. אם אתם נוטים להזדהות עם השורות האחרונות, כל שעליכם לעשות הוא לפרק את משימת ניקיון הבית לגורמים ולתכנן אותה נכון, כך שעול הניקיון יהפוך ממשימה מאיימת למטלה ברת ביצוע מהסוג החביב עליכם.

לשם כך, הגדירו מראש פרויקטים ברי ביצוע בהיקף התואם את לוח הזמנים שלכם. תכנון נכון ימנע עומס מיותר ואף יאפשר לכם לחוש סיפוק רב על עמידתכם במשימה. תחושת הסיפוק תגביר בכם את המוטיבציה לפרויקט הניקיון הבא, ותייצר מעגל קסמים חיובי של מטלה ברת ביצוע – עמידה ביעד – סיפוק – מוטיבציה למשימה הבאה.

לצורך הקטנת העומס ויצירת פרויקטים ברי הגשמה אותם תוכלו להכניס ביעילות בסדר יומכם, אל תהססו לפרק לגורמים מטלות שהייתם רגילים לראות בהן מקשה אחת. מטלת ניקוי וארגון המחסן, למשל, עשויה לארוך שעות ארוכות ולהותיר אתכם מותשים, נטולי סיפוק וחסרי מוטיבציה. לעומת זאת, אם תשכילו לחלק את העבודה לשלבים ולהפוך כל חלק לפרויקט בפני עצמו, תיהנו מביצוע מהיר ויעיל של המטלה ומתחושת הצלחה שתגביר בכם את המוטיבציה להמשך ניקיון המחסן בפרט, ולניקיון הבית בכלל.

שגרת ניקיון קבועה

גם אם אתם ממש אוהבים לנקות, סביר להניח שיקשה עליכם להשתלט על מלאכת ניקיון הבית ביום אחד. לכן, חשוב להתנהל באופן הגיוני ומחושב ולפצל על פני השבוע את המטלות השונות הקשורות בניקיון הבית, כאשר בכל יום מבוצעות מטלות קטנות אחרות ולפרויקט הניקיון השבועי המרכזי נותרות מטלות קבועות בסדר הגודל התואם את יכולותיכם האישיות, מבלי למתוח את משאביכם הפיזיים והנפשיים יתר על המידה.

יתירה מכך, מומלץ ביותר לאמץ הרגל אישי בנוגע ללכלוך הנוצר בבית על בסיס יום יומי ולהתרגל לנקות באופן מידי כתמים או בלגן מקומי שהייתם רגילים להשאיר במקומם עד לניקיון השבועי. באופן זה, ממדיו המאיימים של הניקיון השבועי יצטמצמו והוא יהפוך לפרויקט ישים וידידותי יותר.

גיוון

אז נכון, שגרת ניקיון קבועה היא אחד ההרגלים היותר מומלצים לבית נקי מהיסוד, אך, במקביל, מומלץ לשמור על גיוון מרענן בתכנון ולא להפוך את ניקיון הבית למטלה שגרתית ומשעממת. לשם כך, תוכלו לערוך בתחילת כל שבוע תכנית ניקיון שבועית, ותוך היצמדות לרשימת מטלות הניקיון היום יומיות, ליצור גיוון מרענן, תוך שאתם משנים את יום ביצוע המטלה, את שעת הביצוע, או כל נתון אחר שיעלה בדעתכם ויצור את תחושת הגיוון הרצויה.

להעמקת תחושת הגיוון, האחראית, במידה ניכרת, על יצירת מוטיבציה, תוכלו לגוון את מראה הבית מדי שבוע, גם אם לגמרי בקטנה. החלפת מיקומו של רהיט כזה או אחר בחדר או תוספת של חפץ נוי קטן יעשו את ההבדל הגדול ויהפכו את מלאכת הניקיון למרעננת מאי פעם.

יצירת לחץ חיצוני

אין כמו אורחים חשובים בדרך לפרויקט ניקיון מהיר, מסיבי ועתיר אנרגיות שלא הייתם מבצעים בנסיבות סטנדרטיות. אם אתם מתקשים לייצר אנרגיה פנימית שתניע את מלאכת הניקיון הביתית בקצב ובאיכות משביעי רצון, הרשו לעצמכם ליצור גורם לחץ חיצוני אפקטיבי בדמות אורחים. בהנחה שלא תניחו לאורחים לראות את הבית כשהוא הפוך מהיסוד, ההזמנה תשמש כמניע ממריץ רב עוצמה ותוביל אתכם לביצוע ניקיון יסודי מהסוג שלא הייתם טורחים לבצע עבורכם או עבור בני הבית.

דמיון חיובי

דמיון חיובי הוא כלי חשוב בחיים בכלל ובניקיון הבית בפרט. אם גם אתם נהנים לשהות בבית נקי ומסודר למשעי, אך המצב הנוכחי בשטח רחוק מלהיכלל בקטגוריה של “סדר” או “ניקיון”, הרשו לעצמכם להיסחף על כנפי הדמיון וציירו בעיני רוחכם את מראה הבית בסופו של פרויקט הניקיון המתיש שלפניכם. סביר להניח שמלאכת הניקיון תהפוך לקלה יותר אם תחושו שהתוצאות המקוות מצויות בהישג ידכם.

כמו כן, תוכלו לפנק את עצמכם בצ’ופר אישי קטן תמורת העבודה המפרכת, החל במאכל אהוב וכלה בפעילות מכל סוג החביבה עליכם. אם תהיו נתונים בציפייה מתוקה לצ’ופר איכותי, העבודה עצמה תהפוך לקלה ולישימה בהרבה.

בהצלחה!

[interact id="5f20249a2ccda3001417af68" type="quiz"]

עקבו אחרי ברשת

כדי להיות מעודכנים במבצעים, הנחות
ומוצרים חדשים – הרשמו לניוזלטר!

צרו קשר

אוקיי, תעזרי לי לבחור?
בטח, תלחצו כאן

דילוג לתוכן