משלוח חינם

עד הבית, בקניה מעל 400 ש״ח

למה בושם לא מחזיק הרבה זמן על הגוף?

למה בושם לא מחזיק הרבה זמן על הגוף?

זאת שאלת השאלות!


הרבה פעמים אני קוראת שאנשים כותבים שבושם מסוים הוא כמו מים, ולא נשאר הרבה זמן. החלטתי לכתוב לכם את הסיבות לתופעה המתסכלת עבור רוב האנשים.

אמלוק: מדובר באינטראקציה בין הבושם לממס שלו (אלכוהול/שמן), לריכוז (אחוז תמצית הבושם) ולמקום בו הבושם מותז (בגד, גוף, נייר).

  1. ההרכב של הבושם, בושם שמבוסס על אלכוהול מן הסתם יתאדה מהר יותר מבושם שמבוסס על שמן (תחשבו על זה חסה מול שוקולד). מצד שני בושם על אלכוהול יהיה הרבה יותר נדיף ונעים ויתן סילאג׳ נהדר.
  1. משפחת הריח, יש את החברים האלו שקופצים לשעה בהפתעה ויש את אלו שמגיעים מראש עם פיג׳מה.

 אם אתם חובבי קולון, משפחת ריח הדרית וקלילה שמכילה לרוב ריכוז נמוך של תמצית בושם, קחו בחשבון שתצטרכו לבשם את עצמכם לעיתים קרובות.

 לא משנה איזה חומר תוסיפו לתווים הדריים אתם עדיין לא תקבלו בושם שנשאר זמן ארוך על הגוף.

  1. עייפות חוש הריח, זה לא הם זה אתם. הריח עדיין קיים אבל האף שלנו מתרגל מהר מאד לריחות מסוימים והופך להיות אנסומני (לא מריח). במיוחד מדובר במולקולות כבדות יותר כמו מוסקים ואמבר.
  1. החומרים שנמצאים בבושם והסינרגיה ביניהם, לפעמים בושם מריח נהדר אבל הוא פשוט לא מחזיק. זה כמו האקס המיתולוגי, מושלם אבל זה לא יעבוד בשום דרך אחרת.

אין קשר לאיכות החומרים אלא לחומרים הספציפיים שמרכיבים אותו. קל להגיד- אז למה לא שמו משהו שנשאר יותר זמן? אבל כל תוספת חומר משנה את הריח הסופי.

  1. פעם היו משתמשים בחומרים מן החי, מוסקים שונים כמו סיבט, קסטוריום ואמברגיס. החומרים האלו ידועים כמקבעים ומאריכים את זמן השהות של הבושם על הגוף. היום חלקם אסורים 🙊 וחלקם בעייתיים במכירה בקנה מידה מסחרי.

 זאת אומרת, החברות הגדולות לא משתמשות בהם אבל אתם עדיין תוכלו למצוא בשמים עם החומרים האלו בתעשיית האינדי (סרחון שווה קבעון).

יש עוד סיבות שמצאתי באינטרנט אבל אין לי מושג אם הם מיתוסים או אמת:

  1. עור יבש לא מאפשר לבושם להשאר זמן רב עליו.
  2. טמפרטורה חיצונית גבוהה או רוח עלולים לגרום לבושם להתאדות מהר.
  3. חום גוף גבוה.

פתרונות בפוסט הבא

[interact id="5f20249a2ccda3001417af68" type="quiz"]

עקבו אחרי ברשת

כדי להיות מעודכנים במבצעים, הנחות
ומוצרים חדשים – הרשמו לניוזלטר!

צרו קשר

אוקיי, תעזרי לי לבחור?
בטח, תלחצו כאן

דילוג לתוכן