משלוח חינם

עד הבית, בקניה מעל 400 ש״ח

איך משתמשים בשיווק בריח

איך משתמשים בשיווק בריח?

שיווק בריח הפך לחלק אינטגרלי מארגז כלי העבודה השיווקיים לא לפני זמן רב, אך הוא הפך עד מהרה לאמצעי השיווק המועדף על בעלי עסקים בכל רחבי העולם, כשהוא מאפשר לשלם הרבה פחות ולהגיע לחשיפה משמעותית הרבה יותר.

המותגים הגדולים בעולם כבר יודעים את זה מזמן!

רשתות שיווק בין לאומיות מפורסמות ועסקים בקנה מידה עולמי מודעים לסודו של השיווק בריח מזה שנים ועושים בו שימוש נרחב במטרה להעמיק ולחזק את המותג ואת מסריו. כך, רשתות בתי מלון גדולות בעולם, למשל, אמצו קונספט ריח פרטי משלהן, המייצג אותן בעיני הנופשים ומהווה חלק בלתי נפרד מתדמית הרשת ומחוויית הנופש הפיזית והמנטלית גם יחד.

קונספט הריח המבדל את רשת המלונות, למען הדוגמה, מיתר מתחרותיה על פני המפה העולמית, נותר בתודעת האורחים, ועל פי מחקרים בנושא, אשר מצאו כי לריח נוכחות חזקה וממושכת הרבה יותר בתודעה הצרכנית בהשוואה לכל מסר קולי או חזותי, מרשים ככל שיהיה.

הרי שבמקרים רבים, חוויית הנופש החיובית נצרבת בתודעת האורחים לאורך זמן באמצעות הריח הייחודי שליווה אותם לכל אורך החופשה, ואם יבחרו לשוב ולנפוש ברשת המלונות בה נפשו בעבר, רבים מהם יעשו זאת, לרוב באופן בלתי מודע, דווקא הודות לניחוח המשכר.

שיווק בריח הרבה יותר זול, הרבה יותר אפקטיבי

שיווק באמצעות ריח הוא אמצעי שיווק שעלותו אפסית בהשוואה לעלויות המקובלות בעולם הפרסום, אך השפעתו חזקה יותר ובעלת השפעה לטווח זמן ארוך הרבה יותר. בחירת קונספט ריח נכון מגבירה את הסיכוי למכירה באופן משמעותי, בעיקר בשל העובדה שהריח פועל על חלקו התת – מודע של הלקוח, ועוקף באלגנטיות את מנגנוני ההגנה שפיתחו לקוחות רבים במהלך ניסיונם כצרכנים.

כשהם דוחים באופן אוטומטי כל ניסיון שכנוע מצד מוכרנים בשטח או מצד מודעות מבצעים קורצות ועדיין, לא עומדים בפני ניחוח המאפה הטרי המגיע מאזור מדפי המאפים שמקורו בתרסיס ריח מוצלח אשר גורם לבלוטות הרוק שלהם לפעול באופן מוגבר,

הוא גם מניע אותם להושיט יד אל העוגה שלגמרי לא הופיעה ברשימת הקניות הראשונית שלהם.

מעבר לכך, בהתחשב בעובדה שחוש הריח הינו החוש היחיד מתוך כלל החושים אשר מתקשר למוח באזור בו מעובדים גם זיכרונות ורגשות, השפעתו עמוקה יותר מהשפעתו של מסר ויזואלי או מסר קולי מכל סוג, והסיכויים לכך שלקוח יזכור אתכם בעתיד באמצעות קונספט הריח שלכם גדול הרבה יותר מהסיכוי שיזכור אתכם בעזרת כל אמצעי שיווקי אחר.

שיווק בריח: כך תעשו את זה נכון

כמו כל אמצעי שיווקי אחר, גם בתכנון קונספט הריח השיווקי שלכם, חובה לייצר התאמה מושלמת בין מאפייני העסק שלכם והמסר אותו הנכם מבקשים להעביר ללקוחותיכם הפוטנציאליים לבין אופי הריח הנבחר, על כל מרכיביו. אם הנכם בית עסק קליל המייעד את שירותיו / מוצריו לצעירים, קונספט ריח צעיר וגזעי יעשה את העבודה באופן האפקטיבי ביותר ויעביר את המסר בלי מילים לקהל היעד הנבחר.

אם אתם בית עסק ותיק ושמרני המבקש לשדר נכבדות, יציבות ואמינות ללא פשרות, קונספט ריח מתאים יאפשר לכם לשדר ללקוחותיכם את המסר הרצוי, ולא משנה אם אתם בית עסק לאופנה, משרד עורכי דין או סוכנות נסיעות.

לצורך בחירת תמהיל הריח הספציפי המותאם באופן מושלם לבית העסק שלכם, חשוב להיעזר באנשי מקצוע מיומנים מתחום השיווק בריח אשר יסייעו לכם בהגדרת אופי העסק, מסריו השיווקיים ומטרותיו וגם יתאימו לכם את הרכב הריח המנצח שיעשה את ההבדל הגדול במאמצי השיווק שלכם ויהפוך את בית העסק שלכם לעובדה בשטח, כשהוא מובדל ממתחריו ובעל יתרון רב עוצמה.

[interact id="5f20249a2ccda3001417af68" type="quiz"]

עקבו אחרי ברשת

כדי להיות מעודכנים במבצעים, הנחות
ומוצרים חדשים – הרשמו לניוזלטר!

צרו קשר

אוקיי, תעזרי לי לבחור?
בטח, תלחצו כאן

דילוג לתוכן